Ångest!

Jag tror jag fått en släng av lite ångest, de vilar en stor klump i magen och det känns som om jag gjort fel val!
Som de flesta förstått så jobbar jag ju nu som vikarie på hemtjänsten Centrum, anstäld via ett bemanningsföretag!
Jag är väldigt nöjd med arbetsplatsen, även om det inte är mitt dröm jobb, huvudsaken just nu var ju att ja skulle ha ett jobb så att jag kan tjäna pengar, och betala min hyra, drömjobbet kommer !

vilket som, jag är vikarie där, men går på schema, så jag får tider varje månad på ca 85% sedan kan ja ju även lägga in via bemanningstjänsten att jag är tillgänlig fler dagar i månaden så att jag kommer upp i en heltid.

anledningen till att jag har lite ångest, beror på att jag sökte en tjänst på malmabergs hemtjänst, eller rättare sagt så sökte jag en 75% tjänst och ett 75% vikariat på 8a månader.
Jag fick ju komma på arbetsintervju, då de förklarade för mig att jag troligast skulle få vikariatet om de anstälde mig, då fast anställningen gick till folk som redan jobbat hos dem, jag själv tyckte att jag presenterade mig väl under arbetsintervjun, men deras intresse verkade inte lika stort.

men nu visade de ju sig idag, att jag missbedömt deras intresse, då enhetschefen ringde mig och frågade om jag fortfarande var intresserad av att arbeta hos malmaberg hemtjänst.
Jag vart totalpaff, och svarade henne med " jag har tyvärr fått ett bättre erbjudande och är faktiskt på jobbet nu" hon frågade mig var jag fått jobb och jag klämde till med "din gamla arbetsplats" (hon var chef på hemtjänsten centrum förut) hon sa då kort och riktigt, grattis och hälsa dom att dom fått en bra flicka till sig.
sen avslutade vi samtalet.

de här kanske inte låter så illa, men nu i efterhand när jag fått tänka efter så e jag ju faktiskt fortfarande bara "vikarie" även fast jag fått schema så vet jag ju inte me all säkerhet att jag kommer få jobba 85% varje månad, och hade jag tagit det där vikariatet på malmabergs hemtjänst så hade jag med säkerhet haft 75% i 8a månader.

plus att jag är så sjukt besviken på min lön som sattes utav bemanningstjänsten, visst några kronor hit eller dit kanske inte gör så mycket i de stora hela, jag kommer att tjäna så ja klarar mig!
Men de där kronorna gör väldigt mycket, det känns inte som om jag får någon bekräftelse som människa, känner mig ganska ovärd, då jag faktiskt investerat i att utbilda mig till undersköterska, jag sitter ju på en skuld hos Csn nu, och efter ett års pluggande så ska jag gå från att ha 103kr/h som vårdbiträde, till att ha 109kr/h som undersköterska!
Det känns surt, för jag vet att jag hade fått en bättre lön på malmabergs hemtjänst, då hade jag nog fått känna mig mer uppskattad!
För jag är trött på att bara vara vikarie, bara vara den som ger, och aldrig får något tillbaks!

Men nu är det som det är, och det är bara att hoppas på det bästa, och hoppas på att de på centrum hemtjänst håller vad de lovat mig.
För jag har ingen lust att gå och oroa mig över pengar någonsin igen, för jag är mer än villig att arbeta, och jag är så jävla bra på det ja gör, så de ska fan ge mig de jobb jag behöver!
Nu är jag anställd via bemanningstjänsten ett halvår, efter det så tänker jag snällt säga till min chef att antingen så anställer du mig som vikarie på schema här, inte via bemanningsföretaget, eller så hittar jag ett annat jobb där förhållanden ser bättre ut!
Jag tänker aldrig SLAVA igen!

de va skönt att skriva av sig, även om de rullade en tår ner för kinden här och där genom texten, så känner jag mig lättad!
nu ska ja kolla klart på house sen ska ja sova, för jag är dö trött!

se ya

Kommentarer
Postat av: Sarah

det är bra Erika, stå på dig! Om jag fick bestämma skulle alla inom vården ha minst 130 spänn i timmen, det är ni fan värda!

2011-02-08 @ 21:40:01
Postat av: Annica

därför är det bra att ha en blogg. ;)

2011-02-08 @ 21:52:28
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Så jäkla gutt att äntligen hitta en bra blogg! ;)

2011-02-08 @ 22:21:49
URL: http://hosnilsson.blogg.se/
Postat av: Marcus

Tröök med ångest. Vet precis hur det känns.

2011-02-08 @ 22:22:33
URL: http://tokigamasen.blogg.se/
Postat av: angelica

hoppas det blir bättre!

2011-02-08 @ 22:40:38
URL: http://angelicacarlsson.blogg.se/
Postat av: Knorkan

Jobbigt med ångest. Hoppas det blir bättre! Kram :)

2011-02-09 @ 08:12:48
URL: http://knorkan.blogg.se/
Postat av: Athena

Skämta att du lipa för detta...ta dig samman och inse att nu har du gjort detta valet, bara att acceptera ditt eget val.

Som jag brukar säga...man ska aldrig ångra det man gör, endast det man inte gjort .

Detta problemet känns antagligen stort för dig, men jag kan lova dig att det är en piss i nilen för jävligt många.

Var glad att du fått det jobbet du har nu ist :)

Men hoppas det går bra för dig i vilket fall !

Mvh

2011-03-03 @ 18:04:36
URL: http://deepinsideofathena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0