OMG



Asså just nu känns livet så himla enkelt!
De här är precis vad jag önskat mig sååå länge!
kom till hemtjänst centrum, möttes av trevliga medarbetare, de va liksom nere på jorden, inte uppe på någon pedistal, fick en känsla av samhörighet och att alla var precis lika värda på den arbetsplatsen, vårdbiträde, undersköterska eller chef! väldigt avslappnat.

Jobbet under förmiddagen gick i lugn takt, ingen stress what so ever, från kl 8a till kl 12, så var jag endast hos två vårdtagare, de kanske inte va de lättaste jobben, men om jag hade jobbat i hemtjänsten i Flen så hade de där två jobben varit klara fram tills kl 10.
De e sånt jag älskar, att slippa stressa igenom sitt arbete, vilket även påverkar vårdtagarna, Nu finns tiden för att sitta ner och prata, att utföra arbetet i den takt som vårdtagaren behöver, att få sitta ner ibland och ta en kaffe me vårdtagaren och bara prata strunt.

Efter lunchen fick jag och en annan tjej åka iväg och få deligering, för de hade denna arbetsplats nämligen ordnat precis samma dag som ja började, vilket va otroligt bra!
känns skönt nu när jag endast fick deligering på saker jag gjort förut, för det är de enda som krävs på denna arbetsplats, insulin och såromläggningar sköter inte vi!

när vi kom tillbaka från vårdcentralen med en deligering rikare, så fick jag prata med en utav enhetscheferna, och hon frågade mig om jag var intresserad av att gå på schema?
jag frågade henne vad hon menade me de, och då sa hon - ja men jag lägger ett schema på 85% i några månader, och sedan förnyas detta allteftersom.
SJÄLVKLART svarade jag henne med ett leende på läpparna.

Så från och med måndag går jag in på en 85% tjänst!
det känns helt overkligt, men mina tankar om att efterfrågan måste vara större i en större stad var inte fel, och för en gångs skull så känner jag mig uppskattad och behövd!

Jag frågade henne även vilken tim lön jag skulle få, och då sa hon att detta bestämmer bemanningsföretaget, eftersom att jag är anställd utav dem, så detta får jag nog reda på på informations mötet jag ska ha med de på tors.
Det är ju förövrigt väldigt bra att jag är anstäld via bemannings företaget, för om vi säger så att hemtjänst centrum inte skulle behöva mig så mycket mer, så har jag möjlighet att bli insatt som vikarie på andra ställen här i västerås! De vill säga, jag kommer aldrig gå utan jobb, och heller aldrig utan pengar!

De är en sån lättnad, att veta att jag inte behöver leva på existens minimum länge, att jag kommer kunna köpa de saker jag behöver, och att jag kommer kunna roa mig så som jag alltid har velat, att jag inte behöver oroa mig för att jag inte kommer ha råd att åka och hälsa på min familj och mina vänner, inte planera allting ett halvår i förväg.

Jag känner mig så fri!

JAG ÄLSKAR VÄSTERÅS!


Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt inlägg gumman!Man kan verkligen läsa att du är superglad! hmm Adam frågade efter dig häromdagen, lillprinsen saknar nog dig ibland :(

Kram

2011-02-01 @ 18:53:33
URL: http://saralunds.blogg.se/
Postat av: Jazmin ♥

Fin blogg :D



Följ min blogg på bloglovin: http://jeeds.blogg.se/2011/february/entry-111531563.html

2011-02-01 @ 22:32:10
URL: http://jeeds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0